洋楽と世界への個人的解釈

和訳や色々な事について触れています。和訳は参考程度に見ていただけると幸いです。

America I need you 和訳

こんにちは

今回はAmericaのI need youという曲を和訳して

みました。


We used to laugh

We used to cry

We used to bow our heads then

Wonder why

僕らで笑ったことや

僕らでで泣いたこと

僕らで頭を下げ合った

なぜかを考えあったりして


But now you're gone
I guess I'll carry onAnd make the best of what you left to me
Left to me, left to me

でも、君はどこかへ行ってしまった

君が僕に任せたこと

僕は大丈夫だよ

あなたは私に任せてくれたこと


I need you
Like the flower needs the rain
You know, I need you
Guess I'll start it all again
You know, I need you
Like the winter needs the spring
You know, I need you
I need you

僕には君が必要だ

花には雨が必要なように

君が知ってように 僕には君が必要だ

全ての最初からやり直したい

君が知ってるように 僕には君が必要だ

冬には春が必要なように

君が知ってるように 僕には君が必要だ

僕には君が必要だ


And every day
I'd laugh the hours away
Just knowing you were thinking of me
Then it came
That I was put to blame
For every story told about me
About me, about me

毎日

僕らは笑っていた

君は僕のことを思ってくれていると思っていたから

でも僕げ全て悪いんだ

全ての物語が教えてくれている

僕に


I need you
Like the flower needs the rain
You know, I need you
Guess I'll start it all again
You know, I need you
Like the winter needs the spring
You know, I need you
I need you

僕には君が必要だ

花には雨が必要なように

君が知ってように 僕には君が必要だ

全ての最初からやり直したい

君が知ってるように 僕には君が必要だ

冬には春が必要なように

君が知ってるように 僕には君が必要だ

僕には君が必要だ