洋楽と世界への個人的解釈

和訳や色々な事について触れています。和訳は参考程度に見ていただけると幸いです。

Carly Rea Jepsen-Call Me Maybe

こんにちは

今回和訳した曲はCarly Rea Jepsenの

Call Me Maybeです。

この曲はCarly Rea Jepsenの一目惚れ?を

描いた曲のようです。

 

 

I threw a wish in the well

Don't ask me, I'll never tell

願い事をしたの

絶対に聞かないで 教えないから

 

I looked to you as it fell

And now you're in my way

素晴らしい出会いを期待していたら

今あなたが現れたの

 

I trade my soul for a wish

Pennies and dimes for a kiss

I wasn't looking for this

But now you're in my way

どうしても願いを叶えたい

コインにキスを願ったの

期待したわけじゃないけど

今はあなただけを見ている

 

Your stare was holding

Ripped jeans, skin was showin'

Hot night, wind was blowin'

Where you think you're going, baby?

あなたから目を離せなかった

破れたジーンズから肌がのぞいていた

あつい夜 窓から風が吹いていた

あなたはどこへ行く気なの?

 

Hey, I just met you, and this is crazy

But here's my number, so call me maybe

It's hard to look right at you, baby

ねぇ あったばかりでどうかしてるかもしれないけど

これが私の電話番号だから今度

電話してくれない?

あなたをまっすぐ見るのがつらい

 

But here's my number, so call me maybe

Hey, I just met you, and this is crazy But here's my number,so call me maybe

でもこれが私の電話番号だから今度

電話してくれない?

ねぇ あったばかりでどうかしてるかもしれないけど

でもこれが私の電話番号だから今度 電話してくれない?

 

And all the other boys try to chase me

But here's my number, so call me maybe

他の男子達が追いかけてくるけど

でもこれが私の電話番号だから今度 電話してくれない?

 

You took your time with the call

I took no time with the fall

You gave me nothing at all

あなたから電話が来るのに時間がかかったけど

私が恋に落ちるのには時間はかからなかった

あなたが私に何かをくれたわけじゃない

 

But still you're in my way

I beg and borrow and steal

At first sight and it's real

I didn't know I would feel it

But it's in my way

でも私はあなたに夢中なの

私はあなたの為なら何でもする

初めて見たとき本当の恋だと思ったから

こうなるとは思っていなかった

でも私はあなたに夢中なの

 

Your stare was holding Ripped jeans,

skin was showing

Hot night, wind was blowing

Where you think you're going, baby?

あなたから目を離せなかった

破れたジーンズから肌がのぞいていた

あつい夜 窓から風が吹いていた

あなたはどこへ行く気なの?

 

Hey, I just met you, and this is crazy

But here's my number, so call me maybe

ねぇ あったばかりでどうかしてるかもしれないけど

でもこれが私の電話番号だから今度 電話してくれない?

 

It's hard to look right at you, baby But here's my number, so call me maybe

あなたをまっすぐ見るのがつらい

でもこれが私の電話番号だから今度電話してくれない?

 

Hey, I just met you, and this is crazy

But here's my number, so call me maybe

And all the other boys try to chase me

But here's my number, so call me maybe

ねぇ あったばかりでどうかしてるかもしれないけど

でもこれが私の電話番号だから今度 電話してくれない?

他の男子達が追いかけてくるけど でもこれが私の電話番号だから今度 電話してくれない?

 

Before you came into my life,

I missed you so bad

I missed you so bad

I missed you so, so bad

あなたに出会う前から

あなたに会いたかった

あなたに会いたかった

あなたにとても会いたかった

 

Before you came into my life,

I missed you so bad

And you should know that

I missed you so, so bad 

あなたに出会う前から

あなたに会いたいと思っていた

あなたに知っていてほしい

ずっとあなたに会いたかったと

 

It's hard to look right at you, baby

But here's my number, so call me maybe

まっすぐあなたを見るのがつらい

でもこれが私の電話番号だから今度電話してくれない?

 

Hey, I just met you, and this is crazy

But here's my number, so call me maybe

And all the other boys try to chase me But here's my number, so call me maybe

ねぇ あったばかりでどうかしてるかもしれないけど

でもこれが私の電話番号だから今度 電話してくれない?

他の男子達が追いかけてくるけど でもこれが私の電話番号だから今度 電話してくれない?

 

Before you came into my life,

I missed you so bad

I missed you so bad

I missed you so, so bad

あなたに出会う前から

あなたに会いたかった

あなたに会いたかった

あなたにとても会いたかった

 

Before you came into my life,

I missed you so bad

And you should know that

I missed you so, so bad

あなたに出会う前から

あなたに会いたいと思っていた

あなたに知っていてほしい

ずっとあなたに会いたかったと